Afscheid van Cusco, maar nu in Bolivia! - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van Jasper Wildenberg - WaarBenJij.nu Afscheid van Cusco, maar nu in Bolivia! - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van Jasper Wildenberg - WaarBenJij.nu

Afscheid van Cusco, maar nu in Bolivia!

Door: Jappie

Blijf op de hoogte en volg Jasper

01 Juni 2008 | Bolivia, Copacabana

Hola iedereen! Afgelopen week was m´n laatste weekje in Cusco! Deze week stond dus in het teken van afscheid en dat heb ik geweten.

Het begon donderdag. Aangezien bijna iedereen altijd het weekend tripjes gaat maken hadden Wouter (die maandag weer naar NL gaat) en ik donderdag ons say goodbye party gepland. Nadat we laat uit het project kwamen zagen we al slingers aan de school hangen. Dachten niet voor ons, maar na een paar meter verder dus toch: Whaaa de hele school versierd met slingers en A4 met gekke portretfotos van ons uit Peru! Ook de hele straat kwamen we later achter, was gedecoreerd met de A4 die de gehele school nu kent. Een aantal vriendinnen van ons was hier de hele middag mee bezig geweest! Na dit top onthaal gaan eten met de hele groep alwaar wederom een zeer attente suprise voor ons klaar stond. Een kaart met een aantal bijzondere teksten en foto! Vervolgens de nacht ingeluid en uitgeluid rond een uurtje of heel laat inde ochtend. Wat een topafscheid van m´n friends!

Vrijdag afscheid van project gehad. Wij dachten zelf aan taart, maar de kids dachten daar anders over. Niet dat ze de taart lieten staan, maar ze hadden zelf toneelstukjes, boodschappen en dansjes ingestudeerd voor ons!!!! Echt geweldig. We kwamen er namelijk ook achter dat bij ons in hte project Jésus zit die Peruaans kampioens tapdansen is! Wauw! Na emotioneel afscheid van kids en mama de casa even tot rust gekomen in de taxi. Wat een bijzondere tijd in Cusco heb ik gehad.

Volgende dag, was de dag. Na vrijdag met 5 dvds van Michael Jackson in slaap te zijn gevallen zaterdag vroeg op om op tijd uit school te zijn en ons klaar te maken voor het project. Het klimrek dat we voor het project gekocht hebben met behulp van jullie geld en vooral van de Rotary Apeldoorn werd in elkaar gelast! Gaaf, een aantal kids waren er ook en vonden het helemaal geweldig. Helaas nog niet geschilderd. Na de radio met heel veel vrolijke liedjes die we gekocht hadden afgelopen week, vandaag ook een nieuw hek geplaatst (met mn eigen handen, goed he pap?) voor de beveiliging, megaknuffels opgehangen aan de muur en natuurlijk de foto met de door de kids geschilderde lijst met vaantje erboven. Wat een geweldige laatste dagen!!!

Zaterdagavond de bus gepakt naar Bolivia. Zit nu naar 14uur in Copacabana aan het Titicacameer. Klinkt allemaal paradijselijk niet waar? Is het ook. Blijf vanacht op Isla del Sol slapen om morgen een prachtige zonsopgang te zien. Ben benieuwd!

Volgende week schrijf ik weer, dan ga ben ik in de jungle en daarna ga ik naar Ica, wederom naar de oase om ff bij te komen! Ja plannen veranderen steeds!

Adios, de ballen! Grtz aan iedereen!
Peru is ...

OPDATE!!! HEB DE DEATHROAD GEDAAN! THE MOST DANGEROUS ROAD OF THE WORLD! CHECK WAT NIEUWE FOTOS!
ECHT TE KIKKE!!!!

• 01 Juni 2008 - 17:07

Esther:

He Jap,

Tijdens zo'n reis kom je achter hele mooie dingen.
    Het gaat in het leven om de niet tastbare dingen, vriendschap, emoties etc.
    Een mooie ervaring die je weer wijsheid geeft voor de rest van je leven, mooi! Geniet van de laatste weekjes, dikke kusz, Essie

• 01 Juni 2008 - 20:14

MarliesvanScylla : ):

Hey Jasper! Leuk berichten heb je geschreven! Je hebt het volgens mij enorm naar je zin! Ik heb eens even al je foto's bekeken, ziet er echt gaaf uit! Krijg bijna zin om zelf naar Bolivia te gaan!! Have fun nog!! Liefs Marlies

• 01 Juni 2008 - 21:01

Ben:

Hi Jasp,
    Leuk he zo'n afscheid. Doen ze niet zo omdat ze je een eikel vinden!Moeilijk om de boel over te laten he.....
    Je tocht in Bolivia is weelbelovend en Copacabana heb ik toch bepaalde aangename beelden bij. Blijf genieten en keep in touch. xxx M&P

• 02 Juni 2008 - 09:17

Marco:

Tjonge zeg het lijkt wel of je in mijn voetsporen treef haha. Allemaal zo verdomde herkenbaar. Ik heb het alleen andersom gedaan . Nu Copacabana Isla del Sol! Fantastisch geniet. Ga je nog naar La Paz? Mocht je trek hebben in kroketten moet je naar Sucre gaan. Daar heb je een nederlands restaurantje check je lonely planet! Krijg helemaal heimwee als ik dit zie haha. Have fun marco

• 02 Juni 2008 - 10:30

Jord:

hey jappie,

net familyreunion achter de rug. heb je gemist daar maar het was wel weer super gezellig.veel gezongen en gedronken (had een leuk audiosetje meegenomen om te karaoken). was echt een succes. bij Copacabana krijg ik ook een goed gevoel mazzelpik. (niet te veel naar de mooie kontjes kijken he?!)
    geniet nog even zolang het kan.

xx Jord en Lin

• 02 Juni 2008 - 13:12

Ouwe Beuuuker!:

He pikkestein,

Hier even een eerste reactie na een weekendje Jupiler! Focking niet normaaaal man! Grandioos was het!Ik gooi er even gekscherend een aantal kreten uit, zodat je volgend jaar zeker mee gaat! In de loop der tijd zal alles wel toegelicht worden! Gelukkig hebben we de foto's nog...

Trouwens...Egon gaat trouwen op 5 jupiler!

- vivaldi
    - rengdengdengdengrambambambam
    - jambers
    - de ziekte van beuuuker
    - hongaren
    - etc. 2

• 02 Juni 2008 - 13:21

Dude:

He beuker,

Goeie foto, bij dat zwembad. Zo zie je ze niet vaak! Koekoek!