Eerste week alweer voorby! Cavia,Valle Salgrado... - Reisverslag uit Cusco, Peru van Jasper Wildenberg - WaarBenJij.nu Eerste week alweer voorby! Cavia,Valle Salgrado... - Reisverslag uit Cusco, Peru van Jasper Wildenberg - WaarBenJij.nu

Eerste week alweer voorby! Cavia,Valle Salgrado...

Door: Jappie

Blijf op de hoogte en volg Jasper

13 April 2008 | Peru, Cusco

Hola amigos!
Heb weer wat leuke dingen meegemaakt! Salsales gehad (kan het al niet mee), op farm van mn gastoudes geweest en cavia gegeten om maar iets te noemen! Ook de eerste koude douches zijn ondergaan!

Het spaans gaat goed. Begin leer je heel veel en denk je dat je grote stappen maakt, de dagen erna gaan wat minder snel dan je zou willen. Moet nu ook telefoon hier in huis opnemen, hilarisch! Het leventje hier is nu echt begonnen, je vind je weg als de andere Peruanen. Voel me al een poco thuis! De taxi, praatje maken en nu ook de bus! En die zit vol. kleine totyotabusjes, totaal volgepropt en iemand in de deur die uit het raam of met de deur open roept waar we heen gaan. Kosten 60 /S0Lct= 15ct! Dat is dus openbaar vervoer. Snel en goedkoop! Maar dat is alles hier!

Na het voetbal woensdag eerste biertje gehad. Sloeg in als een bom (hoogte) de volgende ochtend. Gastpa was ziekjes die ochtend (vanwege futbol). Donderdag gesteldheid hersteld door te stappen in Up Town, veel westerse muziek (van tien jaar terug) maar lache. 4x XL Chielos en volgende dag nergens last van. Vinden Amerikanen maar knap op deze hoogte! Wordt in UpTown zelfs spul aangeboden op bijvoorbeeld het balkon waar je uitstekend kan chillen. Het is verder geen foute tent.

Donderdag ook Eefy eindelijk gesproken! Eindelijk! Top! Verder gechild in een van de vele mooie plazas hier.. Vrijdag laatste les van huidige leraressen. Volgende week nieuwe en smiddags les. Mep, dan is juist de zon het lekkerst. Smiddags lang gechild op kame, raampje open in de zon op bed. A noche salsales gehad. Ging best goed. Daarna naar film. Beetje diferente! Soort kroeg, met allerlei kamers. Staan banken en tv. Je zoekt bij je gastheertje een film uit en moet verplicht iets kopen. Film is gratis, Chielo (bier) 3E.

Zaterdag begin van topweekend! Met vertraging (want konden huis van Sophie niet vinden en beetje te laat opstaan) naar de farm van mn gastouders in Heilige Vallei vertrokken met amigos Sophie en Wouter. Zo mooi!! Echt een paradijs! Ma is een soort van grootgrondbezitter daar. Is meer een vakantiehuis waar fruit en groente en vlees verbouwd. Eerst gerelaxed met muchos Chielos voor veranda naast rivier, met prachtig uitzicht. Daarna berg opgelopen. Super grappig, 2 bergmeisjes van 12 volgden ons, muy interesante natuurlijk drie van die blancos. Super verlegen te grappig. Savonds gedansd, tango en salsa. Zondag naar Pisac geweest, waar alle bergbewoners naar toe lopen voor een grote markt waar ze van alles ruilen en verkopen. Hele mooie spulletjes! Daarna weer terug naar de farm. Als lunch Cavia gegeten! Kan jullie vertellen dat het smaakt naar kip! Best lekker, alleen wel apart met caviagedachte! Moegestreden naar huis gereden eind van de middag. De farm was echt zo mooi, je blijft je verbazen! En Pa/Ma maar zeggen, dit is ook jouw huis. Je kan er naar toe wanneer je wilt! :)

Maandag Machu Pichu boeken. Inca Trail is tot augustus vol )max 500p per dag)zoals ik al had gehoord. Toch een tegenslagje. Maar we gaan de alternatieve route doen. Schijnt ook super mooi te zijn en veel minder toeristisch.

Zaterdag a.s. gaan we raften de hele dag. Zondag vertekken we voor een week naar Taray (Heilige Vallei). Krijgen daar les en gaan daar flink relaxen, maar ook Pisac (incl ruines) bezoeken.

Zondag denk ik weer een mailtje!

Adios amigos!

• 14 April 2008 - 06:31

Josja:

He vogel!

Waren die cavia's een beetje te pruimen? Je had nog een flinke stapel te gaan!

Hoe gaat het met de taal? Heb je al weten te achterhalen wat een turbonikko is?

Het weer/natuur ziet er in ieder geval prachtig uit!

Het beste!

J.

• 14 April 2008 - 06:46

Esther:

He Jap,

Ziet er geweldig uit! Geniet iedere minuuut van dit avontuur. Voor je het weet zit je weer in de tuin in Kootwijk naar een paar kippen en musjes te kijken.....

XXX Es

• 14 April 2008 - 10:18

Jord:

hey jappie,

coole foto's, alleen aan de presentatie van het eten zouden ze nog wel wat kunnen verbeteren.(wat ranzig zeg)
    ik zat net te ontbijten toen ik jou en caviatje zag verorberen. arme eddy en virgill.

ben trouwens ook wel benieuwd naar wat die turk zei over turbonikkos

veel plezieros nogos daaros.

groetjos jordos

• 14 April 2008 - 19:47

Ben:

Jap, na deze intensieve, leuke, gezellige, spannende 2 en een halve maand zal je wel aardig uit moeten rusten. Je hoeft voor mij geen Caviajam mee te nemen. De salsa feestjes op Heilige vallei spreken me wel aan en de omgeving ook. Dus een CD-tje lijkt me wel scoren. Muchos gusto !!

• 14 April 2008 - 21:10

Wouter:

Ha Jappos,

Je hebt 't wel erg zwaar op dat continent zeg. Ik geloof dat ik vandaag ook zo'n avontuurlijk tripje ga boeken. Hebben ze daar ook kippen, of alleen cavia's? 't kluift toch anders, denk ik! Enfin, geniet maar volop van deze nieuwe wereld. Doe alle peruanen die je tegenkomt vooral de hartelijke groeten van me.

Plezier! Groet, Wouter en Cora natuurlijk.

• 15 April 2008 - 11:19

Yve:

Hey jap!

Wow wat een mooi land! Geweldige plekjes (het eten wat minder aantrekkelijk)kan wel begrijpen dat je het naar je zin hebt. Wat ontzettend leuk trouwens dat je belde voor Jesse`s verjaardag. Hij heeft een geweldig weekend gehad zie Kootwijker Glossy!! Wij trouwens ook we heebn veel gelachen wat een pias is het ook, dat heeft ie vast van jou. Nou tot het volgende bericht maar weer. Dikke kus van ons allemaal!! Jorn, Jesse, Yve

• 16 April 2008 - 20:22

Flod:

Jappie ziet er goed uit jongen;) ik zeg meer foto's

• 19 April 2008 - 15:58

Willy:

hoi, wat leuk om je avonturen zo te kunnen volgen!je boft maar met je gastgezin!!geniet ervan zoveel je kan!!
    heb nog een tip voor als je gaat werken straks..(ben bezig met de sportdag)op de sites van de padvinderij:scoutnet, en van de buitenspeelbond staan veel leuke spelletjes! blijven schrijven hoor Jap,xx

• 22 April 2008 - 06:25

Hey Sjef,:

ben je er nou al achter wat een turbonikko is??
    je zal wel druk zijn, maar ik zit weer met smart te wachten op een goed verhaal.
    gr.
    jord

• 22 April 2008 - 07:01

Stephanie:

Ha die Jap, wat een smeerkees ben je ook met die cavia's! Zag gisteren een tv programma over Cusco, wat mooi is het daar zeg!!! X Steef

• 22 April 2008 - 11:14

Yve:

Hey Jap,

Alles nog Top?!
    Nog bedankt voor je leuke kaart voor Jesse`s verjaardag echt Peru super leuk.
    Jess heeft nu een hersenschudding was even spannend weer. Moesten hem 24 uur in de gaten houden. Vannacht om het uur wakker maken om te kijken of hij nog goed reageerde. komt denk ik wel weer goed.Hij was nogal hard op zijn hoofd gevallen. Verder niet veel nieuws hier. Volgens mij staat alles wel in de Glossy. Dikke kus Yve

• 23 April 2008 - 19:04

Bels:

ziet der kei-sjiek uit Japs. Maar ik heb toch een beetje met die arme cavia'tjes te doen. Eet volgende keer maar een lama'tje of zo.

Knuffel

• 28 April 2008 - 16:14

Sue Hong:

i can't read any of this!! what about espanol?