Week 2, 3 en 4, dat ging snel!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Jasper Wildenberg - WaarBenJij.nu Week 2, 3 en 4, dat ging snel!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Jasper Wildenberg - WaarBenJij.nu

Week 2, 3 en 4, dat ging snel!!

Door: Jappie

Blijf op de hoogte en volg Jasper

30 April 2008 | Peru, Cusco

Hola amigos, chicos en chicas!
Que tal?? Aqui muy bueno! Mijn excuses voor het lang op zich laten wachten van volgende bericht! Maar je gaat hie al gauw mee in het tempo van het dagelijks leven. En dat is ´tranquilo´! En de tijd gaat hier ook snel! Heb dus veel te vertellen, maar zal het kort houden zodat jullie niet in slaap vallen, helemaal als je dit vlak na Dia de Mierña (Koninginnedag)leest. Wordt in Cusco ook gevierd! Vanaf 12.00u straks gaat het dak eraf in een NL kroeg die we nog niet ontdekt hadden! Despues zijn we uitgenodigd door het NL consulaat hier, en hebben we dus eenr receptie met alle NLers in Cusco! Wordt toniaal, want giste hebben we al uitgebreid koninginnenach gevierd! Te mooi, iedereen in oranje, die Farafan en z´n vrienden keken hun ogen uit! Het mooie hie trouwens in Peru is dat je eigenlijk nooit een kater hebt de volgende dag! Heb hier inmiddels al vele late, lange en welbeschonken nachten gehad in het Peruaanse nachtcircuit, maar een hangover... Nope, nada, nunca! Zal wel door de Andes komen! Maar goed, wat er zoal is gebeurd hier de afgelopen weken: Raften, Nathalie Holloway, Kootwijk Glossy, weekje les in zonovergoten Taray (relax!), Pa jarig, nieuwe amigos, kappertje in Peru is spannend en m´n project, etc.

Juist, raften was gaaf. Hoewel we ons voo één van de moeilijkste (althans dat beweren ze) niveaus hadden ingeschreven, bleef het spectakel enigzions uit. Althans ik ben niet eens uit de boot gefarfand! Maar gaaf was het wel, echt wel moeilijke stukken, zat voorin de boot, toch wel de mannenpositie al zeg ik het zelf! Supe relaxed uit boot gesprongen, met geheel tenue aan, lekker drijven in de rivier tussen de bergen... dat is één van de zalige (beetje Belgisch woord, die heb je hier ook) momenten in het leven! daarna in primitieve sauna met allerlei kieren etc. Maar warm! Wordt gewoon een emeer water tegen een houtkachel aangegooid. Dan wil je echt niet binnen zitten. Maar goed, healthy healthy! Zijn ook foto´s gemaakt en film, maar natuurlijk in Peru moet je daar op wachten, zelfs als ze een heel mooi en lang belovend verhaal ophangen dat het direct savonds in de kroeg wordt gedraaid! Niet dus! Raften gedaan met nieuwe amigo trouwens, Finn, die een n nieuwe chica aan de haak heeft geslagen en niet zomaar één. Nee Kate ´Nathalie´. Een echte Amerikaans, grote bek, niets gewend, wel alles doen, dansen op de bar in ´r eentje, etc. Maar volledig de weg kwijt. Cola gevoerd, ze dacht dat het rum-cola was. Ach goh, die Amerikanen. Maar e zijn e meer hier, veel zelfs, leuke ook! Inde klas zit sinds de tweede week een Amerikaanse, Emmakate, kan je mee lache, maar is ook nog slim. Heb je tenminste wat aan! Veel lol mee. Ook mee geweest naar Taray.

Taray is heel mooi, op het juiste moment weg uit Cusco, want het weer was bagger, ja dat kan ook rond de evenaar! Maar goed, Taray ligt in de Valle Sagrado (Heilige Vallei). Hebben daar een week les gehad, nu sochtends buiten in de zon op een hele relaxte bank. Mooi leven zo! Smiddags was het echter nogal bewolkt. hebben toen veel dingen gedaan. Zoals bijna elk dag naar de markt in Pisac om goedkoop souveniers in te slaan. Goedkoop is hie dus ook echt goedkoop, heb een prachtig Inca-Cola shirt opde kopt getikt, splinternieuw, 2 Euries! Verder ook naar watervallen geweest, heel mooi, in de bergen heel stuk wandelen door soot van jungle maar dan anders. Rodolfo (docent) gaf de tip dat flipflops geen enkel probleem waren... juist, briljante man! Bijna van de beg afgegleden in afgrond! Maar ben er nog! Ook naar zoutafgravingen geweest, leuk hoor maar niet als je Peruaanse begeleider vergeet te betalen en je samen weer helemaal terug moet lopen de Berg op (duur:1uur) om voor de hele groep te betalen. Verder in Taray veel gevoetbald met de locals, eerste potje meteen gewonnen, beide doelpunten gemaakt! Hopa, yo soy Holandais! Spaans is erg vooruit gegaan in Taray, veel gevoetbald en gesproken met locals (Sergio en José) en onderhandeld op de markt. En ohjja, veel gefeest weer todos noches, veel gezongen (dop heeft ons iedere avond gehoord als we richting bed gingen), maar weer geen hangover!

Verder ontvang in wekelijks de Kootwijker Glossy van pa! Echt te gaaf pap! Staat al het nieuws in rond Kootwijk, Apeldoorn, Breda en omstreken! Vond het dus wel waar een belletje te wagen naar NL om pap te feliciteren met z.n verjaardag! Dat was echt effe heel erg leuk! Hele fam en vooral Eef achter de webcam gezien! Was fijn, helemaal na de gebeurtenissen met Eef in ´t ziekenhuis! Maar dat komt weer goed gelukkig!

Morgen komen de fotos en zal ik nog wat kleine dingen vertellen, zoals de kapper! Moet nu echt gaan, want Cusco kleurt oranje!
Ciao Holandaises!

• 30 April 2008 - 21:23

Ben:

Cool verhaal! Leuke foto's. Ik snap nu waarom er even etherstilte was...even onderwater en todos noches trabajar. Die spaanse les lijkt me ook nunca muchos problemas.
    Kijk voortaan wel uit met klauteren, maar verder lekker doorgaan!!Succes en muchos besos
    Pap-en-mam

• 01 Mei 2008 - 10:26

Nicole:

He sexy....
    Wat een verhaal...wat een lol, echt top om te lezen hoe veel je meemaakt en hoe een geweldige tijd je hebt daar.
    Blijf genieten en we blijven je volgen!!!
    Knuffels van Nicole & Sandy

• 01 Mei 2008 - 11:23

Jord:

Hey Karel,
    ben net weer een beetje aan het bij komen van koninginnedag (ZWAAR!) was zeeer gezellig. superrelaxte muziek hier in de stad (eindelijk), heb nog wel behoorlijk pijn in mijn dak trouwens, ben jaloers op jou antikaterrecept.
    wat je daar aan het doen bent klinkt zeer goed mag ik wel zeggen. dat farfanne lijkt mij ook wel spannend.
    leuk verhaal verder.

gr. Jord

• 01 Mei 2008 - 18:23

Esther:

He Neef,

Ik ben jaloers!! Super al die gezellige e avontuurlijke berichten. Time flies when you're having fun, so.....!!!!
    Leuk je ff gezien en gesproken te hebben via de webcam afgelopen weekend, je ziet er gezond en happy uit. En Eef komt ook wel weer goed. Keep us post it! Hier verder weinuig nieuws. Druk met de voorbereidingen voor het huwelijk. En komende zondag vertrek ik voor 10 dagen naar de Dominicaanse Republiek, zon, zee, strand, boekje, niets....haha!
    Enjoy, big hug Essie

• 04 Mei 2008 - 19:11

Annika:

ha, leuk om je verhalen te lezen! veel genieten.
    Liefs
    Annika

• 04 Mei 2008 - 19:24

Cora:

Wat een avonturen!! Fijn om te lezen dat je veel leuke dingen meemaakt en interessante mensen ontmoet. Alleen dia cavia's, he, die liggen nog zwaar op de maag. Leuke foto's! Raften blijft toch een fantastisch avontuur. Oompje en (vooral)ik zijn druk aan de conditie aan het werken voor de fietsvakantie. Gelukkig werkt het weer deze week mee.
    Veel liefs Wouter & Cora

• 05 Mei 2008 - 11:53

Peter:

Ha Jasper,

Ik moet je zeggen dat het allemaal indrukwekkend is.

Ton en Peter

• 05 Mei 2008 - 19:16

Linda:

hoi jasper
    hoe gaat ie
    ziet er goed uit allemaal, mooie foto's
    erg leuk om je vehalen te lezen.

liefs linda

• 06 Mei 2008 - 13:41

Yve:

He broertje,

Wat een gezelligheid daar, kom je nog wel terug? Hier is het weer ook eindelijk gezellig te noemen. Heb zondag het zwembad maar weer eens ingewijd helemaal alleen en ijskoud 15C. Maar daarna lekkere lauwwarme pasta van mam gekregen met de nodige glaasjes rose was niet verkeerd. Jorn was de afgelopen week ziek dus geen Q-day gevierd helaas en jess wordt met de dag ondeugender. Zondag in de cabrio(dak eraf) naar Kootwijk Jesse z`n hoedje op en ik ingepakt in een sjaal(beetje jaren 50 plaatje)was het goed te doen. Jesse natuurlijk helemaal trots daar voorin. Was een leuk gezicht foto`s volgen vast nog. Maar ik zou zeggen blijf schrijven!! Dikke kus ook van mijn mannetjes XX Yve